Na začátku každého projektu najdeme tři základní pilíře, na kterých lze postavit kreativní nápad. Každý z těchto pilířů by měl nejlépe vystihovat identitu, sdělení a formu kreativní komunikace. Stejně jako v geometrii potřebujeme k upevnění roviny alespoň tři body, postupujeme stejně i v případě základní VIZUALIZACE IDEJE.
IDENTITA
Jedním z hlavních cílů bylo vtisknout identitu společnosti Fresenius Kabi kreativním způsobem do animovaného videa. Od barevného schématu přes prvek akvarelové malby až po význam loga spojujícího tři odborné postavy.
Fresenius Kabi je globální zdravotnická společnost specializující se na výrobu a distribuci léčiv a zdravotnických technologií. Účelem animace bylo vytvořit video, které zachycuje identitu korporace prostřednictvím stylizované symbolické zkratky, spojuje cílové oblasti a vytváří emotivní intro, které vítá návštěvníka na novém vzdělávacím fóru pro odborníky a profesionály ve zdravotnictví a farmaceutickém průmyslu.
INSPIRACE
Každé prostředí v kterém se pohybují pomyslní zástupci tří profesí je velmi osobité a vytváří kontrasty. Vědecké pracoviště je plné soustředěnosti, snahy objevovat a vyvíjet nové účinné látky. Nemocnice je prostor, kde se v praxi doktoři, sestry snaží pomáhat pacientům a zachraňovat životy. Je to dynamické místo, kde mnohdy rozhodují okamžiky. Prostor konferenční haly navozuje nadšení ze sdílení nových objevů a zkušeností.
KREATIVNÍ KONCEPT
Kontinuální průlet kamerou skrze tři světy zdravotnictví a vědy, který vychází ze značky a snažení společnosti Fresenius Kabi dodávat špičkové produkty a léčebné přípravky zachraňující lidské životy. V krátkém klipu se objevují tři různorodá prostředí a tři hrdinové, experti pro které jsou určeny edukativní stránky vzdělávacího fóra. Myšlenka byla propojit mikrosvět vědy s makrosvětem vzdělávání a hledání dalších dveří poznání, které se symbolicky otevírají na konci animovaného intra klipu. Spojují se zde tři odbornosti, které tvoří celek.
PRODUKCE
Od kreativní komunikace, počátečních návrhů, koncepce a storyboardingu jsme se přesunuli ke kreativní produkci. Výroba probíhala kombinací 3D počítačové animace a pokročilých technik stylizované animace. Pro dokreslení atmosféry jsme vytvořili zvukový design, který odpovídal atmosféře prostředí. Hudební motiv se snaží uvádět obsah dynamickým, ale nevtíravým způsobem.
FINÁLNÍ PROVEDENÍ
Výroba videa tedy probíhala od počátečního tvůrčího nápadu až po konečnou realizaci. Součástí produkce byla také příprava velkoplošných vizualizací. Animovaná produkce probíhala v několika krocích. Na základě vytvořeného animovaného intra bylo námi ještě produkováno druhé video, které seznamovalo odborníky s obsahem edukačního portálu.
IDENTITA
Značka Fresnius Kabi je definována řadou prvků, symbolů a vizuálních stylů komunikace. Pro nás bylo logo ústředním symbolem pojetí animace, které definovalo příběh a obsah videa. Tedy symbolika tří čar představující tři charaktery, odborníky. Dále to byly firemní barvy modrých a bílých odstínů. Posledním prvkem byl grafický element, který se objevuje v klíčových vizuálech společnosti Fresenius Kabi. Tedy drobný tah štětcem akvarelové barvy. Tento prvek definoval přístup k vývoji stylizace animace, kterou jsme pojali jako akvarelovou malbu
CHARAKTERY
Hlavními hrdiny krátkého animovaného videa jsou tři odborníci ze tří různých světů, do kterých zasahuje specializace společnosti Fresenius Kabi. Na začátku videa se ocitáme v laboratoři, kde vědec zkoumá vzorek. Poté se přesuneme do nemocnice, kde je lékař na vizitě u pacienta. Třetím prostředím, pomyslným “biotopem” odborníka, je přednáškový sál a náš poslední hrdina - přednášející profesor, odborník na medicínu. Poslední záběr pak spojuje naše hrdiny, kteří se potkávají na stejném místě, procházející dalšími dveřmi vědění. V poslední fázi se spojují do jednoho celku, zastřešeného logem společnosti Fresenius Kabi.
vědec
doktor
profesor
STYLIZACE
Animovaná stylizace prošla několika fázemi vývoje. Pracovali jsme jak na barevnosti, tak jemnosti tahů, intenzitě kresby, výplni barev a jejich pohybu. Celkový dojem jsme se snažili přiblížit k pocitu čisté, emotivně jemné animace. Animace která nepřebíjí odbornost a vážnost tématu, ale zároveň přivítá návštěvníka líbivým způsobem. Vyvolává prvotní pocit zájmu o další odborný obsah a především konverzi návštěvníka v aktivního uživatele vzdělávacího fóra FK.